Мі-8 – легендарний радянський багатоцільовий гелікоптер, розроблений ОКБ Міля, наймасовіший і відомий дворуховий гелікоптер у світовій військовій та цивільній авіації. Вертоліт широко знайшов своє застосування в більш ніж 50 країнах світу, виконуючи в цю хвилину поставлені перед ним завдання.

Важко повірити, що історія вертольота почалася в другій половині 50-х років минулого століття і через кілька десятиліть повітряне судно не втратило своєї актуальності і досі застосовує свій потенціал, закладені багато років тому, і продовжує літати у світі сучасних технологій та винаходів.

Машина прийшла на зміну гелікоптеру Мі-4, модернізований вертоліт став дводвигунним, кардинально змінивши конструкцію фюзеляжу, можливо за винятком хвостової балки та задньої колісної бази. Керівництвом країни було поставлено завдання розробити більш функціональний вертоліт, зі збільшеним запасом потужності та швидкості, вантажопідйомністю, пасажиромісткістю, витриваліший, надійніший та безпечніший транспортно-військовий вертоліт.

Mi-4

Перший прототип був оснащений одним турбувальним двигуном і піднявся в повітря вже влітку 1961-го. Другий прототип вертольота злетів через 1 рік, у вересні 1962 року, обладнаний двома турбувальними силовими установками, що надійшов у подальше серійне виробництво Мі-8Т у 1965 році, менш ніж через 10 років від початку розробки. У 1975 році вертоліт пройшов модернізацію і почав випускатися під маркуванням Мі-8МТ, відомий як Мі-17 для виробництва на експорт. Двигуни були замінені на потужніші, отже і новий головний редуктор. Конструктори посилили фюзеляж, вертоліт отримав кермовий гвинт від вертольота-амфібії Мі-14, модифіковано цілу низку систем та вузлів, для підвищення льотно-технічних характеристик.

Гелікоптер Мі-8 унікальна машина здатна трансформуватися для різних цілей. Основне завдання – транспортування пасажирів і вантажів у загальноприйняті та важкодоступні місця та райони. Вертоліт літає і вдень і вночі, у широкому діапазоні температурних показників за бортом, а також у складних та вкрай складних метеорологічних умовах.

При пасажирському компонуванні салону здатний взяти на борт передбачені 28 пасажирів, з урахуванням ваги багажу до 15 кг на кожного, сумарно 420 кг, а у разі відсутності багажу і більше пасажирів. За такого завантаження борт здатний долати відстань до 500-600 кілометрів.

У це складно повірити, але у модифікації для санітарної авіації, у медичній версії Восьмерка здатна перевозити до 12 лежачих хворих на ношах, порівняно з Eurocopter 145, де передбачено 2 лежачі місця. Але тут треба розуміти різницю з медичного обладнання на борту, оскільки 145-та машина — це повноцінна літаюча карета швидкої допомоги, лікарня в повітрі. Але якщо не брати до уваги обладнання і розуміти, що транспортування має не тривалий часовий інтервал, то кількість хворих, що одночасно перевозяться, не вимагають апаратної підтримки, може відігравати вирішальну роль.

Mi-14

Завдяки своїм льотним характеристикам, потужним двигунам, 5-ти лопатевому несучому і 3-лопатеному рульовому гвинту з передньою кромкою, що підігрівається, у знайомих нам Єврокоптер і Робінсон система підігріву несучого і хвостового гвинта відсутня, Мишка здатна піднімати 3 тонни корисний вишивати 12/13 тонн. Вага порожнього вертольота в різних модифікаціях варіюється між 6900-7500 тонн, вага палива в діапазоні 2300 – 2700 літрів. Для цього вертоліт обладнаний чотирма паливними баками: витратний 415 л., лівий підвісний 750 л. (розширений 1130 л.), правий підвісний 680 л. (розширений 1040 л.) та додатковий бак 915 л. у вантажній кабіні.

Серце вертольота його двигун. На вертольоті Мі-8 у більшості моделей та його крайніх модифікаціях встановлені 2 х ТВ3-117ВМ/А потужністю 2400/2800 л/c на надзвичайному, 2200/2500 л/с злітному та 1500/1750 л/с на 17 500 годин. Приємно відзначити той факт, що більшість двигунів для гелікоптерів Мі-8 випускаються у місті Запоріжжі.

Розвиває вертоліт максимальну заявлену швидкість 250 км/год, крейсерську швидкість 220 км/год. Добре пілотується, навіть є автопілот, здатний утримувати рух вертольота по курсу, крену, тангажу з відхиленням всього в 0.5 – 1 градус і барометричній висоті відхиляється до 6 метрів, а за швидкістю не більше 10 км/год. Автопілот вертольота є унікальним тим, що його можна використовувати паралельно з ручним пілотуванням.

Вертоліт Мі-8 – унікальне повітряне судно, яке заслужило свою репутацію тисячами годин нальоту. Ми восьмий складно не впізнати, його не можна ні з чим переплутати. Вертоліт отримав широке застосування в Україні, у транспортній авіації та збройних силах, щодня працює на благо громадян.

06 ЧЕРВЕНЬ 2022

  1. Головна
  2. Блог
  3. Вертоліт Мі-8

Нічого не знайдено.

Меню