Ми звикли бачити один компенсуючий гвинт у хвостовій частині вертольота, що рухається за допомогою редуктора, карданного валі та маточини, для компенсації реактивного моменту. Але компанія Bell helicopters розробила інноваційний концепт, замінивши рульовий гвинт на 4 електродвигуни та 4 ротори закритого типу. Система отримала назву EDAT (electrically distributed anti-torque).

Управління системою виробляється пілотом, як у звичайному гелікоптері педаллю, але гвинти приводяться в дію не тягами, як при звичайному хвостовому гвинті, а за допомогою електродистанційної системи.

Унікальність системи полягає в тому, що кожен з гвинтів рухається власним незалежним електромотором, отже і частота обертання регулюється незалежно один від одного. Електромотори приводять у дію електрогенератори, які рухаються двигунами вертольота.

Як стверджують фахівці компанії Bell, система управління значно безпечна, в порівнянні зі звичним гвинтом, що компенсує, так як при виході його з ладу, вертоліт втрачає управління. За допомогою електричних роторів система дозволить пілоту безпечно вертоліт навіть при виході з ладу трьох з чотирьох роторів, що значним чином впливає на безпеку виконання польотів.

Два генератори працюють від валу, що йде на хвостовий гвинт, як у звичайній версії вертольота. Навіть якщо відмовить обидва двигуни, енергія на вал буде передаватися від гвинтів, що обертаються за рахунок авторотації, відповідно генератори продовжувати свою роботу і вертоліт не втратить управління.

Електронна система керування дозволяє виконувати повороти з абсолютною точністю, що дуже важливо в режимі висіння та при маневрах на малій швидкості. Більше того, вертоліт стабільно та слухняно літає боком.

Система управління проходить випробування на модифікованому гелікоптері Bell 429 у канадському Квебеку з травня 2019 року. Ми з цікавістю чекаємо на результати.

05 ТРАВЕНЬ 2020

  1. Головна
  2. Блог
  3. Електрична система рульових гвинтів від Bell

Нічого не знайдено.

Меню