
Bell 505 Jet Ranger X – нове покоління вертольотів на просторах світової авіації та в модельному ряді компанії Bell Helicopters. Jet Ranger X високотехнологічний вертоліт, що зібрав у собі оптимальні показники ціни, якості, комфорту та надійності.
Під час розробки гелікоптера проектувальники використовували передові технології та рішення, спираючись на великий досвід виробництва та експлуатації вертольотів компанії протягом кількох десятків років.
Bell 505 відрізняється в першу чергу аеродинамічною скляною кабіною з широким кутом оглядовості у вертикальній та горизонтальній площині. Така модифікація кабіни значно покращує огляд для пілота, що дозволяє задіяти цей вертоліт у різних складних умовах для пілотування та робить машину максимально ефективною при виконанні завдань високої складності. Зовні цей вертоліт Bell нагадує Eurocopter 120 і становить пряму конкуренцію.
Вертоліт отримав збільшений внутрішній простір. Інженери постаралися максимально ефективно розташувати внутрішнє обладнання, сидіння пілотів та пасажирів.
Стеля стала вищою. Верхня панель приладів залишила тільки найнеобхідніше, гальмо ротора, кріплення для гарнітур та вмикач вогнів вертольота. Всі інші елементи керування розташовані на передній панелі приладів. Задні сидіння вертольота складаються, що дозволяє прийняти на борт вантаж до 680 кг. Враховуючи розмір даного вертольота, така вантажопідйомність є достатньо великою. Передні сидіння можна рухати, вони розташовані на так званих рейках, що дає можливість брати на борт різне об’ємне обладнання, перевозити спеціалістів різних галузей у захисних та спеціальних костюмах, з переносною технікою тощо. Також у вертольоті є багажний відсік з окремими дверима.

Вертоліт Bell 505 розрахований на перевезення 1 пілота та 4 пасажирів. Середній за розмірами, але маючи кабіну більшого розміру та пасажиромісткість таку, як у Robinson 66, дозволить 505-ій моделі стати затребуваною на ринку пасажирських чартерних перевезень на вертольотах у ряді країн.
Bell Jet Ranger X оптимізований для польотів у різних умовах, укомплектований достатньою кількістю сучасного навігаційного обладнання та містить цілі ряд технічних новинок, про які хотілося б обов’язково поговорити в рамках цієї статті.
Фахівці компанії Bell Helicopters застосували ряд вузлів та агрегатів з моделі Bell 206, використовуючи даний вертоліт як базовий для розробки 505. Але при цьому їм вдалося сконструювати легшу кабіну та полегшити хвостову балку. Ці зміни дозволили зменшити злітну вагу вертольота і знизити навантаження на лопаті несучого гвинта. Вертоліт має чудові характеристики авторотації завдяки високо інерційному ротору, що несе. Рівень шуму 3 рівня, що нижче за значення обмеження ІКАО.

Вертоліт укомплектований скляною панеллю управління Garmin G1000H, яка оптимально інформує пілота про польотну обстановку та стан параметрів роботи систем вертольота та двигуна. Інформація відображається на багатофункціональному дисплеї. Система включає GPS комплекс з транспондером., відображення маршруту TIS, система попередження зближення і зіткнення з рельєфом HTAWS, рухлива карта відображення маршруту польоту і штучний зір Garmin HSVT, електронний авіагоризонт, висотомір і індикатор швидкості польоту.
Актуальні дані дозволяють льотчику відстежувати параметри двигуна в автоматизованому режимі, отримувати поточну інформацію про потужність, витрату і температуру ПММ.
У гелікоптері встановлений двигун Turbomeca Arrius 2R потужністю 504 к.с. Силова установка Arrius відрізняється здатністю до підвищеної економії палива. Двигун надійний та перевірений часом, повністю інтегрований із системою керування вертольота Garmin.
Крейсерська швидкість вертольота становить 210 км/год, максимальна швидкість польоту 232 км/год. Максимальна дальність польоту 645 кілометрів та висота 5200 метрів.
Завдяки своїм характеристикам та відмінним особливостям вертоліт Bell 505 Jet Ranger X набирає популярності у всьому світі. Гелікоптер багатофункціональний, підходить для виконання різних завдань, має широкий спектр застосування, у тому числі для приватних та комерційних польотів. Вертоліт дуже концептуальний, функціональний, економічний та простий в експлуатації. Такий гелікоптер буде з радістю прийнятий у флот будь-якої авіакомпанії.
29 БЕРЕЗЕНЬ 2020