
H160 технологічний гелікоптер від компанії Airbus Helicopters, який зібрав у собі найкраще від моделей Н145 та Н175.
Мета компанії при створенні даної моделі полягала в тому, щоб в одному гелікоптері об’єднати комфорт, безпеку та конкурентоспроможність на ринку бізнес авіації та загалом у гелікоптерній галузі. Модель стала тихішою та екологічнішою в порівнянні з іншими вертольотами в лінійці «Н». Багатофункціональний вертоліт розрахований на застосування у газовій та нафтовій галузі, для чартерних, корпоративних, комерційних, vip польотів, рятувальних операцій, медичні чартерні польоти на вертольотах та перевезення державних осіб.
Вертоліт поєднує в собі технологічність, швидкість, зручність, багатозадачність та стиль. Конструкція з композитних матеріалів дозволила втілити дизайнерські рішення у вигляді плоскої кабіни та великих ілюмінаторів, покращити аеродинамічні характеристики та значно скоротити злітну вагу машини. Що у свою чергу дозволило знизити витрати пального та експлуатаційні витрати до 20%.
Вертоліт здатний взяти на борт від 4 до 12 пасажирів залежно від комплектації та компонування салону.
Серія H160 представлена у трьох видах дизайну: Line, Exclusive та Editions. Line – дизайн в стилі спортивного автомобіля представлений в декількох варіантах. Exclusive – це VIP-серія, з максимально індивідуальним підходом та якісним виконанням обробки салону, загалом та в деталях, щоб задовольнити найвибагливішого клієнта на найвищому рівні. Editions поєднала в собі бренди та дизайнерів Hermes, Mercedes Benz та відомого Петера Айдсгарда з Pegasus Design.

Вертоліт є втіленням інновацій. Візуальною та технологічною особливістю H160 є лопаті несучого гвинта з технологією Blue Edge. Геометрія лопат з вигином нагадує ключку, як у хокеїста. Під час польоту вертольота на кінцях лопатей несучого гвинта створюється потік вихровий, геометрія наконечників лопаті знижують потік завихрення, що дозволяє знизити рівень шуму на 5 Дб. Зміна вигину лопатей дозволило збільшити вантажопідйомність вертольота на 100 кг.
Розробники Airbus H160 застосували горизонтальний стабілізатор біпланної схеми та похилий хвостовий гвинт фенестрон, що в сукупності зменшують шумовий вплив і додають плавність під час польоту, а також на порядок покращують керованість та льотні характеристики вертольота. Такий політ на гелікоптері проходить максимально комфортно і збалансовано.a

Розробляючи модель H160, інженери Airbus вирішили не використовувати систему електродистанційного керування польотом вертольота та систему захисту від зледеніння лопатей несучого гвинта вертольота в рамках базової комплектації.
Зміною зазнали шасі та гальма вертольота, замість звичних гідравлічних систем застосували систему з електричним приводом, тим самим знизивши вагу та підвищивши надійність експлуатації повітряного судна. Також було доопрацьовано та встановлено додаткову резервну систему подачі паливно-мастильних матеріалів, що значно позначається на безпеці польотів та експлуатації вертольота у звичайних та екстремальних умовах.
Розробники Airbus застосували систему авіоніки Helionix для зниження навантаження на пілотів під час польоту, що в свою чергу збільшує тривалість і якість пілотування. Польотна інформація виводиться на 4 сенсорні мультимедійні монітори. Багатофункціональна система Helionix працює у зв’язці з чотиривісним автопілотом. Індикатор обмеження польотних режимів вчасно інформує пілота про параметри роботи двигунів та систем вертольота. Система авіоніки має значний потенціал і функціональність порівняно з оснащенням ряду вертольотів. Вона здатна обробляти та відстежувати погодні умови за маршрутом польоту, а також інтегрована система розпізнавання та обходячи наземних перешкод у сукупності із системою синтетичного зору, яка значним чином ефективна під час посадки у поганих метео умовах та на засніжених місцях для посадки.

Гелікоптер отримав нові двигуни Arrano потужністю до 1300 л/c. Ця версія дозволяє заощаджувати витрати на паливо від 10 до 15 відсотків на всіх етапах пілотування, у тому числі при досягненні крейсерського режиму польоту.
Максимальна злітна вага гелікоптера H160 становить 5670 кг (12500 фунтів), а максимальна вантажопідйомність дорівнює 1760 кг, включаючи до 500 кг додаткового палива на борту. Гелікоптер здатний розвинути максимальну швидкість 325 км/год при робочій крейсерській швидкості 285 км/год, при цьому розрахункова дальність польоту становить 850 км і гранична розрахункова висота 5900 м.
Фахівці, інженери, розробники та дизайнери компанії Airbus Helicopters вклали масу енергії, думки, бажання зробити гелікоптер H160 одним із передових апаратів у світовій авіації.
26 БЕРЕЗЕНЬ 2020